I jeres lejeaftale finder I en række vigtige oplysninger om betaling, lejebetingelser, nøgleafhentning og meget mere. Vi anbefaler, at I læser lejeaftalen grundigt igennem, så I er godt forberedt på jeres ophold.

Herunder har vi samlet svar på de spørgsmål, vi oftest får fra vores gæster, samt en oversigt med praktiske informationer.

Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte os - vi står klar til at hjælpe.

Ofte stillede spørgsmål

Før din ferie

Hvordan booker jeg et sommerhus hos Jysk Ferie?
Du kan nemt booke direkte på vores hjemmeside. Når du har gennemført din booking, modtager du en bekræftelse på mail med alle oplysninger om din ferie.

Hvordan foregår betaling?
Ved booking betaler du en 1. rate på 25 % af lejeprisen. Restbeløbet skal betales senest 8 uger før ankomst. Hos Jysk Ferie opkræver vi ikke depositum.

Hvordan foregår afbestilling, hvis vi får brug for det?
Du kan altid afbestille din booking ved skriftlig henvendelse på info@jyskferie.dk. Husk at oplyse dit ordrenummer og årsagen til afbestillingen.

Afbestillingsbeløbet afhænger af, hvor tæt på ankomst du opsiger:

  • Indtil 70 dage før ankomst: 20 % af det samlede lejebeløb (min. 500 kr.)
  • 69–35 dage før ankomst: 33 % af det samlede lejebeløb (min. 500 kr.)
  • 34–14 dage før ankomst: 75 % af det samlede lejebeløb (min. 500 kr.)
  • Fra 13 dage før ankomst: 90 % af det samlede lejebeløb (min. 500 kr.)
  • På ankomstdagen: 100 % af lejebeløbet

Vi anbefaler, at du har en rejseforsikring, som muligvis kan dække afbestillingsomkostninger.

Må jeg tage husdyr med i sommerhuset?
Mange af vores sommerhuse er hundevenlige. På det enkelte hus står det angivet, om husdyr er tilladt.

Under dit ophold

Hvornår kan vi tjekke ind og ud?
Indtjekning sker senest kl. 16.00 på ankomstdagen, men det præcise tidspunkt og information om nøgleudlevering fremgår altid af jeres lejeaftale. Lejemålet skal forlades senest kl. 10.00 på afrejsedagen. Det er vigtigt, at tiderne overholdes, så vi kan sikre rengøring og klargøring til næste gæst.

Hvor henter vi nøglen?
Nøgleudlevering sker enten via nøgleboks eller på et af vores kontorer - afhængig af huset. Du finder information om nøgleudlevering i din lejeaftale. Se vores åbningstider her.

Hvad gør vi, hvis der opstår en skade under opholdet?
Hvis der sker skader i huset under dit ophold, skal du kontakte Jysk Ferie hurtigst muligt. Som lejer har du pligt til at oplyse om skader. Hvis vi i forbindelse med slutrengøring eller på anden måde opdager skader, som ikke er blevet anmeldt under opholdet, kan der blive rejst et erstatningskrav. I sådanne tilfælde opkræver vi desuden et administrationsgebyr på 720 kr.

Kan jeg komme i kontakt med Jysk Ferie uden for kontorets åbningstid?
Ja, du kan altid få fat på os. Uden for kontorets åbningstider kan du ringe til vores vagttelefon, hvis der opstår akutte problemer under dit ophold. Vi står til rådighed døgnet rundt og hjælper dig, hvis noget haster og ikke kan vente til næste åbningstid.

Er slutrengøring inkluderet?
Slutrengøring kan være inkluderet eller kan tilkøbes ved booking. Uanset om slutrengøring er inkluderet eller ej, skal feriehuset afleveres ryddet, opvaskemaskinen skal være tømt, affald skal fjernes, og grillen skal være rengjort, hvis der er en grill til rådighed. Detaljer om rengøringskravene fremgår af din lejeaftale. Hvis der opdages manglende rengøring eller skader, kan der blive opkrævet et ekstra gebyr.

Afrejse
På afrejsedagen skal nøglen som udgangspunkt afleveres personligt på Jysk Feries kontor senest kl. 10.00. Inden du rejser, skal du aflæse el-, vand- og varmemålere og notere slutaflæsningerne på den forbrugsseddel, du fik udleveret ved ankomst. Forbruget afregnes direkte i forbindelse med nøgleafleveringen.

Hvis du skal rejse uden for kontorets åbningstider, skal du aftale det med os på forhånd. Vi tilbyder mulighed for at lægge nøglen og forbrugssedlen i en nøgleboks, hvorefter vi afregner forbruget og sender dig en opgørelse.

Jeg har glemt noget i feriehuset - hvad gør jeg?
Kontakt os hos Jysk Ferie, så undersøger vi gerne, om det glemte er fundet. Hvis vi finder det, kan vi sende det til jer mod betaling af fragt.

Praktiske spørgsmål

Er der Wi-Fi i sommerhuset?
De fleste huse har gratis Wi-Fi. Se under husets specifikationer, om internet er tilgængeligt.

Skal vi selv medbringe sengelinned og håndklæder?
Ja, sengelinned, håndklæder, viskestykker og karklude skal du selv medbringe. I nogle tilfælde kan du tilkøbe en linnedpakke - se muligheden ved booking.

Kan vi oplade elbil ved sommerhuset?
Nogle sommerhuse tilbyder el-ladestander. Se faciliteter på husbeskrivelsen eller spørg os, hvis du er i tvivl.

Hvordan afregnes forbrug i feriehuset?
Hos Jysk Ferie betaler du intet depositum, og dit forbrug afregnes først ved afrejse. Når du henter nøglen til feriehuset, får du udleveret et aflæsningsskema, hvor vi har anført starttallene for el, vand og varme. Ved hjemrejsen skal du aflæse målerne og afregne forbruget på vores kontor. 

Vi sørger for, at huset er opvarmet ved ankomst, så det er lunt og indbydende - denne service er gratis. Derfra betaler du kun for det faktiske forbrug i lejeperioden, medmindre andet er aftalt på forhånd. Ring eller skriv til os, hvis du gerne vil vide mere om de gennemsnitlige forbrugsomkostninger for dit ønskede feriehus.

Affald skal sorteres efter kommunens retningslinjer og afleveres i de opsatte containere eller affaldsstativer ved huset. Ved manglende affaldssortering kan ekstra gebyr pålægges.

Som udgangspunkt er der ikke barnevogn i huset. Barneseng og høj stol kan ofte tilkøbes - se mulighederne under tilvalg i booking eller kontakt os, hvis I er i tvivl.

Nogle feriehuse har cykler til rådighed, men vi kan ikke garantere deres tilstand. Ønsker I cykler under opholdet, anbefaler vi, at I medbringer egne eller benytter en lokal cykeludlejning.

Elbiler og hybridbiler må ikke oplades ved feriehuset, medmindre der er opsat en godkendt ladestander. Opladning via almindelige stikkontakter eller andre ikke-godkendte installationer er forbudt på grund af brandfare.

Hvis huset ikke har en ladestander, henviser vi til områdets offentlige ladestationer. Kontakt os gerne, hvis du vil vide, hvor de nærmeste ladestandere findes.

Husk at tjekke huset grundigt ved afrejse - det er let at glemme noget. Skulle det ske, at I efterlader personlige ejendele, er vi gerne behjælpelige med at eftersøge og sende dem hjem til jer. Vi sender glemte sager med pakkepost mod betaling af fragt. Glemte genstande opbevares i op til en måned. Jysk Ferie hæfter ikke for glemte ejendele.

Mange huse har grill til rådighed - enten kul- eller gasgrill. Grillen skal altid rengøres grundigt efter brug. Der opkræves gebyr, hvis den afleveres snavset.

Alle feriehuse har havemøbler, som kan benyttes frit. I højsæsonen kan der være ekstra pres på møblerne, så vi anbefaler, at I beskytter dem mod regn og sætter dem i ly efter brug.

Vi anbefaler, at I låser huset og vinduer, når I forlader det - også ved korte ture. Jysk Ferie kan ikke drages til ansvar for tyveri af personlige ejendele.

Det er ikke muligt at få leveret post direkte til sommerhuset. Hvis I skal modtage pakker under opholdet, kontakt os gerne - vi kan muligvis hjælpe via kontoret, afhængigt af leverandør.

Rygning er ikke tilladt indendørs i vores feriehuse. Der må ryges udendørs, hvis det sker med hensyn og cigaretskod bortskaffes forsvarligt.

Hvis der imod forventning opstår problemer i feriehuset, eller hvis I oplever fejl eller mangler, beder vi jer kontakte os hurtigst muligt. I kan henvende jer personligt på vores kontor eller ringe til os i åbningstiden. Uden for åbningstiderne kan I altid få fat i os via vores vagttelefon, som er beregnet til akutte situationer. Vi står altid klar til at hjælpe jer - både dag og aften, hvis noget haster.

Vis hensyn til naboer og omgivelser. Høj musik, fester og anden støj er ikke tilladt og kan føre til klager. Ferie skal være en god oplevelse for alle i området.

Ved stormvejr og strømafbrydelser kan der forekomme midlertidige driftsforstyrrelser. Kontakt os, hvis I oplever problemer, så forsøger vi at afhjælpe hurtigst muligt.

Vandet i området er rent og drikkeligt, men kan have et højt kalkindhold. Vi anbefaler, at I skyller bruseren igennem, hvis den har stået ubrugt længe.