I jeres lejeaftale finder I en række vigtige oplysninger om betaling, lejebetingelser, nøgleafhentning og meget mere. Vi anbefaler, at I læser lejeaftalen grundigt igennem, så I er godt forberedt på jeres ophold. Herunder har vi samlet svar på de spørgsmål, vi oftest får fra vores gæster, samt en oversigt med praktiske informationer. Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte os - vi står klar til at hjælpe. Ofte stillede spørgsmålFør din ferieHvordan booker jeg et sommerhus hos Jysk Ferie? Hvordan foregår betaling? Hvordan foregår afbestilling, hvis vi får brug for det? Afbestillingsbeløbet afhænger af, hvor tæt på ankomst du opsiger:
Vi anbefaler, at du har en rejseforsikring, som muligvis kan dække afbestillingsomkostninger. Må jeg tage husdyr med i sommerhuset? Under dit opholdHvornår kan vi tjekke ind og ud? Hvor henter vi nøglen? Hvad gør vi, hvis der opstår en skade under opholdet? Kan jeg komme i kontakt med Jysk Ferie uden for kontorets åbningstid? Er slutrengøring inkluderet? Afrejse Hvis du skal rejse uden for kontorets åbningstider, skal du aftale det med os på forhånd. Vi tilbyder mulighed for at lægge nøglen og forbrugssedlen i en nøgleboks, hvorefter vi afregner forbruget og sender dig en opgørelse. Jeg har glemt noget i feriehuset - hvad gør jeg? Praktiske spørgsmålEr der Wi-Fi i sommerhuset? Skal vi selv medbringe sengelinned og håndklæder? Kan vi oplade elbil ved sommerhuset? Hvordan afregnes forbrug i feriehuset? Vi sørger for, at huset er opvarmet ved ankomst, så det er lunt og indbydende - denne service er gratis. Derfra betaler du kun for det faktiske forbrug i lejeperioden, medmindre andet er aftalt på forhånd. Ring eller skriv til os, hvis du gerne vil vide mere om de gennemsnitlige forbrugsomkostninger for dit ønskede feriehus. AffaldAffald skal sorteres efter kommunens retningslinjer og afleveres i de opsatte containere eller affaldsstativer ved huset. Ved manglende affaldssortering kan ekstra gebyr pålægges. Barnevogn og barnesengSom udgangspunkt er der ikke barnevogn i huset. Barneseng og høj stol kan ofte tilkøbes - se mulighederne under tilvalg i booking eller kontakt os, hvis I er i tvivl. CyklerNogle feriehuse har cykler til rådighed, men vi kan ikke garantere deres tilstand. Ønsker I cykler under opholdet, anbefaler vi, at I medbringer egne eller benytter en lokal cykeludlejning. El- og hybridbilerElbiler og hybridbiler må ikke oplades ved feriehuset, medmindre der er opsat en godkendt ladestander. Opladning via almindelige stikkontakter eller andre ikke-godkendte installationer er forbudt på grund af brandfare. Hvis huset ikke har en ladestander, henviser vi til områdets offentlige ladestationer. Kontakt os gerne, hvis du vil vide, hvor de nærmeste ladestandere findes. Glemte sagerHusk at tjekke huset grundigt ved afrejse - det er let at glemme noget. Skulle det ske, at I efterlader personlige ejendele, er vi gerne behjælpelige med at eftersøge og sende dem hjem til jer. Vi sender glemte sager med pakkepost mod betaling af fragt. Glemte genstande opbevares i op til en måned. Jysk Ferie hæfter ikke for glemte ejendele. GrillMange huse har grill til rådighed - enten kul- eller gasgrill. Grillen skal altid rengøres grundigt efter brug. Der opkræves gebyr, hvis den afleveres snavset. HavemøblerAlle feriehuse har havemøbler, som kan benyttes frit. I højsæsonen kan der være ekstra pres på møblerne, så vi anbefaler, at I beskytter dem mod regn og sætter dem i ly efter brug. Indbrud og tyveriVi anbefaler, at I låser huset og vinduer, når I forlader det - også ved korte ture. Jysk Ferie kan ikke drages til ansvar for tyveri af personlige ejendele. Post og pakkerDet er ikke muligt at få leveret post direkte til sommerhuset. Hvis I skal modtage pakker under opholdet, kontakt os gerne - vi kan muligvis hjælpe via kontoret, afhængigt af leverandør. Røg og rygningRygning er ikke tilladt indendørs i vores feriehuse. Der må ryges udendørs, hvis det sker med hensyn og cigaretskod bortskaffes forsvarligt. Service og vagtHvis der imod forventning opstår problemer i feriehuset, eller hvis I oplever fejl eller mangler, beder vi jer kontakte os hurtigst muligt. I kan henvende jer personligt på vores kontor eller ringe til os i åbningstiden. Uden for åbningstiderne kan I altid få fat i os via vores vagttelefon, som er beregnet til akutte situationer. Vi står altid klar til at hjælpe jer - både dag og aften, hvis noget haster. Støj og hensynVis hensyn til naboer og omgivelser. Høj musik, fester og anden støj er ikke tilladt og kan føre til klager. Ferie skal være en god oplevelse for alle i området. Storm og strømudfaldVed stormvejr og strømafbrydelser kan der forekomme midlertidige driftsforstyrrelser. Kontakt os, hvis I oplever problemer, så forsøger vi at afhjælpe hurtigst muligt. Vandkvalitet og bruserVandet i området er rent og drikkeligt, men kan have et højt kalkindhold. Vi anbefaler, at I skyller bruseren igennem, hvis den har stået ubrugt længe. |